Canular n°18 - 2 - Pièces de Charles-Simon Favart

Niveau moyen

Retrouvez les véritables titres des pièces de Favart. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !

Les Deux Tunnels
La Poire de Bezons
Le Cale-bourgeois
La Chercheuse de cris
La Fête des Saints Clous
Le Prix de sa terre
L'Hippo. est par ici
Le Toc de village
Noix de cajou
Les Mamours à la noix
Cimetière assiégé
Menhir et Beurette
Les Dindes dansantes
Crouton et Rosette
Les Amours de Baston et Bas-se-tiennent
La Serre vante mes tresses
Minette à la tour
Les Trois Soutanes ou Soliman fécond
Aneth et Lupin
L'Onglet à bords doux
La Fée Prunelle ou Ce qui plaît aux cames
La Rombière de Salency
Le Bel Larsen


Réponses ci-dessous. Answers below.

1734 : Les Deux Jumelles
1735 : La Foire de Bezons
1738 : Le Bal bourgeois
1741 : La Chercheuse d'esprit
1741 : La Fête de Saint-Cloud
1742 : Le Prix de Cythère
1742 : Hippolyte et Aricie
1743 : Le Coq de village
1744 : Acajou
1747 : Les Amours grivois
1748 : Cythère assiégée
1750 : Zéphire et Fleurette
1751 : Les Indes dansantes
1753 : Raton et Rosette
1753 : Les Amours de Bastien et Bastienne
1755 : La Servante maîtresse
1755 : Ninette à la cour
1761 : Les Trois Sultanes ou Soliman Second
1762 : Annette et Lubin
1763 : L'Anglais à Bordeaux
1765 : La Fée Urgèle ou Ce qui plaît aux dames
1769 : La Rosière de Salency
1773 : La Belle Arsène

Sabine Chaouche
03/31/2017

Publication: "Creation and Economy of Stage Costumes. 16th-19th century" ed by Sabine Chaouche

Publication type: Journal
Editor: Chaouche (Sabine)
Abstract: European Drama and Performance Studies is a journal devoted to the history of performing arts. Thematic issues are published in French and/or English.
Number of pages: 375
Parution: 07-05-2023
Journal: European Drama and Performance Studies, n° 20

Ce volume fait découvrir au lecteur un atelier souvent méconnu : celui des costumes de théâtre sous l’Ancien Régime. Il met en lumière les différents métiers relatifs à la fabrication des tenues des acteurs, l’univers des marchands ainsi que les coûts liés aux commandes de textiles ou de vêtements. Cet ouvrage redonne une place centrale à l’archive, et plus particulièrement aux sources méconnues que sont les factures des tailleurs, des perruquiers ou d’autres fournisseurs tels que les drapiers, les merciers, les plumassiers, les bonnetiers etc. Il met en lumière à travers les huit articles et annexes qui le composent, un pan de l’histoire du costume de scène longtemps délaissé.


classiques-garnier.com/european-drama-and-performance-studies-2023-1-n-20-creation-and-economy-of-stage-costumes-16th19th-century-en.html

Sabine Chaouche
10/14/2023

Gallery

Gallery
Friday, January 22nd 2016
Read 412 times

EUROPEAN DRAMA AND PERFORMANCE STUDIES (EDPS 5) - Consuming Female Performers 1850s-1950s. ed. by S. Chaouche and Clara Edouard





EUROPEAN DRAMA AND PERFORMANCE STUDIES (EDPS 5) - Consuming Female Performers 1850s-1950s. ed. by S. Chaouche and Clara Edouard
Référence bibliographique : European Drama and Performance Studies, Editions Classiques Garnier, 2015. EAN13 : 9782812448416.


Summary:
This special issue focuses on the way in which female performers expressed their talent by staging their body and in the meantime became commodities and were fashioned by a growing consumer and capitalist society (hence the use of the verb “consuming”). It goes beyond 'clichés' on music hall stars as prostitutes by assessing the theatrical and cinematographic responses given by authors, artists and the Industry to audiences aiming to socialize in popular districts or places, from the mid-nineteenth century (first music-halls, cabarets and later Variety theatres in Europe) to broadly speaking, the 1950s and Marlène Dietrich, especially with the use of the female body as a modern spectacular form of popular entertainment. It builds on a transnational approach focusing on Great Britain, the United States and France. The performer is not reduced to her body alone but also examined in a broader context including literary movements, the fashion industry, the arts and media. Contributors explore body stories, the way in which actresses played with genre and sexuality, and were regarded as a commodity and finally consumed as celebrities.

Contributors:
Catherine Authier, Julien Botella, Corinne François-Denève, Hélène Laplace-Claverie, Edlira Mandis, Allison Neal, Véronique Pouillard-Maliks, Jacqueline Razgonnikoff, Nina Rolland, Clara Sadoun-Édouard, Marlis Schweitzer, Rachel Shteir, Michelle Finamore, Klaus Van den Berg, Gabriel P. Weisberg, Stephanie Wooler, Jean-Claude Yon.

Sabine Chaouche


News

Share this website


Newsletter subscription