Canular n°18 - 2 - Pièces de Charles-Simon Favart

Niveau moyen

Retrouvez les véritables titres des pièces de Favart. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !

Les Deux Tunnels
La Poire de Bezons
Le Cale-bourgeois
La Chercheuse de cris
La Fête des Saints Clous
Le Prix de sa terre
L'Hippo. est par ici
Le Toc de village
Noix de cajou
Les Mamours à la noix
Cimetière assiégé
Menhir et Beurette
Les Dindes dansantes
Crouton et Rosette
Les Amours de Baston et Bas-se-tiennent
La Serre vante mes tresses
Minette à la tour
Les Trois Soutanes ou Soliman fécond
Aneth et Lupin
L'Onglet à bords doux
La Fée Prunelle ou Ce qui plaît aux cames
La Rombière de Salency
Le Bel Larsen


Réponses ci-dessous. Answers below.

1734 : Les Deux Jumelles
1735 : La Foire de Bezons
1738 : Le Bal bourgeois
1741 : La Chercheuse d'esprit
1741 : La Fête de Saint-Cloud
1742 : Le Prix de Cythère
1742 : Hippolyte et Aricie
1743 : Le Coq de village
1744 : Acajou
1747 : Les Amours grivois
1748 : Cythère assiégée
1750 : Zéphire et Fleurette
1751 : Les Indes dansantes
1753 : Raton et Rosette
1753 : Les Amours de Bastien et Bastienne
1755 : La Servante maîtresse
1755 : Ninette à la cour
1761 : Les Trois Sultanes ou Soliman Second
1762 : Annette et Lubin
1763 : L'Anglais à Bordeaux
1765 : La Fée Urgèle ou Ce qui plaît aux dames
1769 : La Rosière de Salency
1773 : La Belle Arsène

Sabine Chaouche
03/31/2017

Publication: "Creation and Economy of Stage Costumes. 16th-19th century" ed by Sabine Chaouche

Publication type: Journal
Editor: Chaouche (Sabine)
Abstract: European Drama and Performance Studies is a journal devoted to the history of performing arts. Thematic issues are published in French and/or English.
Number of pages: 375
Parution: 07-05-2023
Journal: European Drama and Performance Studies, n° 20

Ce volume fait découvrir au lecteur un atelier souvent méconnu : celui des costumes de théâtre sous l’Ancien Régime. Il met en lumière les différents métiers relatifs à la fabrication des tenues des acteurs, l’univers des marchands ainsi que les coûts liés aux commandes de textiles ou de vêtements. Cet ouvrage redonne une place centrale à l’archive, et plus particulièrement aux sources méconnues que sont les factures des tailleurs, des perruquiers ou d’autres fournisseurs tels que les drapiers, les merciers, les plumassiers, les bonnetiers etc. Il met en lumière à travers les huit articles et annexes qui le composent, un pan de l’histoire du costume de scène longtemps délaissé.


classiques-garnier.com/european-drama-and-performance-studies-2023-1-n-20-creation-and-economy-of-stage-costumes-16th19th-century-en.html

Sabine Chaouche
10/14/2023

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Friday, February 25th 2011
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OXFORD EVENT: Dance and the Novel in the long eighteenth century, org. by Michael Burden and Jennifer Thorp (New College, 7th May).




13th Annual Dance Symposim
New College and the Holywell Music Room, Oxford, Saturday 7 May 2011


OXFORD EVENT: Dance and the Novel in the long eighteenth century, org. by Michael Burden and Jennifer Thorp (New College, 7th May).
The 13th Oxford Dance Symposium looks at the place and significance of dance in the novel and other works of fiction, from Daniel Defoe to Jane Austin. References to, and descriptions of, dancing conjure up a vivid social world which would have been instantly recognisable to readers at the time and also gives the modern reader insights to that world. The dance elements in a novel sometimes help to explain the personalities of the characters concerned, and sometimes their involvement in dance directly influences the course of the plot.

Our speakers will be giving papers and demonstrations on subjects which include the surprising elusiveness of the minuet in fictional writings, dissimulation and dancing in disguise in the salon, and the dramatic impact of dancing (or refusing to dance) in the many assemblies and private entertainments of late-eighteenth century novels. There will also be an opportunity to find out what some of these dances entailed, in two workshops led by Madeleine Inglehearn on country dances and cotillions mentioned in novels and other publications of the day.

The papers and practical sessions will all take place in the Holywell Music Room, a purpose-built concert room first opened in 1748. Registration, refreshment breaks, lunch and dinner will all take place in New College as usual.

Further details and a booking form may be downloaded from the Dance Symposium web site at http://www.new.ox.ac.uk
(click on About New College/Lectures & Symposia/Dance Symposia/2011).
Contact for all queries: maggie.davies@new.ox.ac.uk


sc - Maggie Davies


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