Canular n°18 - 2 - Pièces de Charles-Simon Favart

Niveau moyen

Retrouvez les véritables titres des pièces de Favart. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !

Les Deux Tunnels
La Poire de Bezons
Le Cale-bourgeois
La Chercheuse de cris
La Fête des Saints Clous
Le Prix de sa terre
L'Hippo. est par ici
Le Toc de village
Noix de cajou
Les Mamours à la noix
Cimetière assiégé
Menhir et Beurette
Les Dindes dansantes
Crouton et Rosette
Les Amours de Baston et Bas-se-tiennent
La Serre vante mes tresses
Minette à la tour
Les Trois Soutanes ou Soliman fécond
Aneth et Lupin
L'Onglet à bords doux
La Fée Prunelle ou Ce qui plaît aux cames
La Rombière de Salency
Le Bel Larsen


Réponses ci-dessous. Answers below.

1734 : Les Deux Jumelles
1735 : La Foire de Bezons
1738 : Le Bal bourgeois
1741 : La Chercheuse d'esprit
1741 : La Fête de Saint-Cloud
1742 : Le Prix de Cythère
1742 : Hippolyte et Aricie
1743 : Le Coq de village
1744 : Acajou
1747 : Les Amours grivois
1748 : Cythère assiégée
1750 : Zéphire et Fleurette
1751 : Les Indes dansantes
1753 : Raton et Rosette
1753 : Les Amours de Bastien et Bastienne
1755 : La Servante maîtresse
1755 : Ninette à la cour
1761 : Les Trois Sultanes ou Soliman Second
1762 : Annette et Lubin
1763 : L'Anglais à Bordeaux
1765 : La Fée Urgèle ou Ce qui plaît aux dames
1769 : La Rosière de Salency
1773 : La Belle Arsène

Sabine Chaouche
03/31/2017

Publication: "Creation and Economy of Stage Costumes. 16th-19th century" ed by Sabine Chaouche

Publication type: Journal
Editor: Chaouche (Sabine)
Abstract: European Drama and Performance Studies is a journal devoted to the history of performing arts. Thematic issues are published in French and/or English.
Number of pages: 375
Parution: 07-05-2023
Journal: European Drama and Performance Studies, n° 20

Ce volume fait découvrir au lecteur un atelier souvent méconnu : celui des costumes de théâtre sous l’Ancien Régime. Il met en lumière les différents métiers relatifs à la fabrication des tenues des acteurs, l’univers des marchands ainsi que les coûts liés aux commandes de textiles ou de vêtements. Cet ouvrage redonne une place centrale à l’archive, et plus particulièrement aux sources méconnues que sont les factures des tailleurs, des perruquiers ou d’autres fournisseurs tels que les drapiers, les merciers, les plumassiers, les bonnetiers etc. Il met en lumière à travers les huit articles et annexes qui le composent, un pan de l’histoire du costume de scène longtemps délaissé.


classiques-garnier.com/european-drama-and-performance-studies-2023-1-n-20-creation-and-economy-of-stage-costumes-16th19th-century-en.html

Sabine Chaouche
10/14/2023

Gallery

Gallery
Sunday, July 17th 2011
Read 940 times

Seminar on Baroque Dance at Drottningholms Slottsteater





Seminar on Baroque Dance at Drottningholms Slottsteater
Stockholm Baroque Dancers welcomes you to a seminar on Baroque Dance at Drottningholms Slottsteater August 13 at 1:30-3:00 p.m. It will be a discussion about how we create and recreate Baroque dance, the stance we take in relation to sources, and what Baroque dance means to us today.

Tickets are to be pre-booked through dst@dtm.se, and picked up at the Theatre Shop at Drottningholm. Admission 90 SEK, free with performance ticket ...to "Les Petits Riens" and "Don Juan" (regardless of the date) and for students.


PROGRAMME:

1:30 p.m. "The 18th Century, Gustaf III and the Frolicsome Life of the Court"
Historian Christopher O'Regan gives an introduction in Swedish about the games and culture of the court of Gustaf III.

2:00 p.m. "Baroque dance: Is it some sort of ballet?"
What actually is Baroque dance, and how can one achieve the gestures and movements of three hundred years ago nowadays? Come along and hear the dialogue between Marie-Geneviève Massé, choreographer of the French Baroque dance company l’Eventail, and Lena Cederwall Broberg, dancer, dance teacher and choreologist with long experience of Swedish eighteenth century style productions, and now the keeper of the artistic heritage of Ivo Cramér.

Anna Karlander, Regional Dance Advisor in Västerbotten and dance scholar with theoretical and practical knowledge of Baroque Dance, will preside. The discussion will take place in English.

The seminar is a collaboration between Drottningholms Slottsteater, Carina Ari Memorial Foundation and Stockholm Baroque Dancers.

Welcome!

- - - - - - - -

Stockholm Baroque Dancers bjuder in till seminarium om barockdans på Drottningholmsteatern den 13 augusti kl 13.30-15.00. Det blir ett samtal om hur vi skapar och återskapar barockdansen, hur vi förhåller oss till källorna och vad barockdans kan innebära för oss idag.

Föranmälan görs till dst@dtm.se, och biljetterna hämtas i Teaterboden på Drottningholm innan seminariet. Fri entré för studenter och alla med föreställningsbiljett, oavsett speldag, till "Les Petits Riens" och "Don Juan" på Drottningholmsteatern. 90 kronor för övriga.


PROGRAM:

13.30 "1700-talet, Gustaf III och det lekfulla hovlivet"
Historikern Christopher O'Regan inleder seminariet med en introduktion om kulturens roll vid Gustaf III:s hov.

14.00 "Barockdans? Är det som balett eller?"
Ja, vad är barockdans egentligen? Och hur kan man arbeta med trehundra år gamla rörelser idag? Följ med på ett samtal mellan Marie-Geneviève Massé, koreograf för det franska barockdanskompaniet l’Eventail, och Lena Cederwall Broberg, dansare, danspedagog och koreolog med stor erfarenhet av svenska uppsättningar i 1700-talsstil och förvaltare av Ivo Cramérs konstnärliga arv.

Moderator är Anna Karlander, danskonsulent i Region Västerbotten samt dansvetare med teoretisk och praktisk kunskap om barockdans. Samtalet förs på engelska.

Seminariet är ett samarbete mellan Drottningholms Slottsteater, Carina Aris Minnesfond och Stockholm Baroque Dancers.

Varmt välkomna!

sc - ACRAS



News

Share this website


Newsletter subscription